جاهای دیدنی کوش آداسی، منطقه ای زیبا در قلب ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، کشور ترکیه، یکی از همسایه های ایران بوده که دارای مقاصد گردشگری بسیاری است. در چند سال اخیر علاوه بر شهرهای استانبول و آنتالیا، ایرانی های بسیاری به شهرهای دیگر این کشور نیز سفر می نمایند. یکی از این شهرهای گردشگری جذاب، شهر کوش آداسی است. در ادامه مطلب جاهای دیدنی کوش آداسی به معرفی بیشتر می پردازیم. پس اگر قصد سفر به این شهر و لذت بردن از دیدنی های کوش آداسی را دارید، حتما با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کوش آداسی، منطقه ای زیبا در قلب ترکیه

معرفی

در قسمت غربی و ساحل اژه، شهر بندری و پرطرفدار با نام کوش آداسی قرار گرفته است. کوش آداسی شهر توریستی و ساحلی است که افراد بسیاری از سرتاسر جهان به خصوص اروپا برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به این شهر سفر می نمایند. یکی از بندرهای بسیار محبوب در بین کشتی های کروز، بندر کوش آداسی بوده و به همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه بر تفریحات مختلف در این شهر، مراکز خرید متفاوتی نیز در آن وجود دارند که اگر به خرید و سوغاتی علاقه داشته باشید، می توانید ساعاتی را در این مراکز بگذرانید. در این شهر می توان از آثار تاریخی و طبیعی نیز دیدن کرد و لذت برد. در ادامه بعضی از جاهای دیدنی کوش آداسی معرفی شده اند.

میلتوس

از دیگر شهرهای تاریخی و باستانی که در نزدیکی کوش آداسی قرار گرفته است، میلتوس است. این شهر که یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی بوده، در زمان هلنیستی ساخته شد و تا قرن 14 بعد از میلاد (دوران سلجوقی) مردم در آن زندگی می کردند و بعد از آن این شهر خالی از سکنه و متروکه شد. این شهر در دوران یونانیان باستان ساخته شد و بعد از آن در دوران رومیان بازسازی شد. میلتوس شهر بندری بوده که امروزه می توانید از بناهای باقی مانده این شهر که متعلق به زمان های متفاوتی هستند، دیدن کنید. از جمله جاذبه های میلتوس می توان به سالن تئاتر 15 هزار نفره، معبد آپولو، حمام Faustina، کاروانسرای سلجوقی و دیوارهای باقی مانده از قلعه بیزانس اشاره نمود. در این شهر موزه بسیار جالبی مربوط به میلتوس و Priene وجود دارد که می توانید از گذشته تا به امروز این دو شهر را ببینید و مطالعه کنید.

Priene

در نزدیکی شهر کوش آداسی، شهر قدیمی و خالی از سکنه ای به نام Priene وجود دارد. این شهر که یکی از دیدنی های کوش آداسی به حساب می آید، در میان کوهستان قرار گرفته و به همین دلیل، مناظر و چشم اندازهای بسیار زیبایی از این مکان قابل مشاهده است. Priene شهر بندری بوده که در بین سال های 300 قبل از میلاد تا 45 قبل از میلاد بسیار رواج داشته و در آن تاجران بسیاری تردد داشتند. این شهر به دلیل بسته شدن رودخانه Meander توسط لجن و گل، تخریب و ویران شد. بعد از این ماجرا این شهر در قرن 2 بعد از میلاد، خالی از سکنه شد و کسی دیگر در آن زندگی نکرد. در این شهر تاریخی و باستانی، معبد آتنا به سبک معماری کلاسیک یونان، سالن تئاتر 6500 نفره وجود دارد که دیدن آن ها برای هر فردی جذاب خواهد بود.

جزیره کبوتر

در شهر کوش آداسی و در نزدیکی آن، جزیره ای به نام جزیره کبوتر وجود دارد. در اطراف این جزیره دیوارها، برج ها و باروهایی دیده می شوند که متعلق به قلعه بیزانسی درون این جزیره هستند. این دیوارها در قرن 19 به این قلعه بیزانسی اضافه شدند، اما خود قلعه در قرن 13 ساخته شد. این قلعه بر روی صخره سنگی قرار گرفته و بعدها به مکانی برای اقامت دزدان دریایی تبدیل شد. در این جزیره زیبا چندین کافه وجود دارد که می توانید در سفر به آن برای استراحت و میل کردن غذا یا نوشیدنی به آن ها بروید. پیاده روی در این جزیره و در کنار ساحل بسیار جذاب خواهد بود به خصوص اگر در زمان غروب آفتاب در آنجا حضور داشته باشید.

شبه جزیره دیلک

در 26 کیلومتری شهر کوش آداسی، شبه جزیره ای به نام دیلک قرار گرفته است که در آن می توان تفریحات آبی و ساحلی بسیاری را تجربه کرد. این شبه جزیره دارای طبیعت بسیار زیبایی بوده و از آن می توان مناظر و چشم اندازهایی از کوهستان را مشاهده کرد و لذت برد. از جمله جاذبه های این شبه جزیره می توان به غار زئوس، ساحل کاراسوکویو، مناطق جنگلی اشاره نمود. افرادی که به طبیعت علاقه دارند، این شبه جزیره را بهشت روی زمین به حساب می آورند. در دیلک می توانید به پیاده روی در مسیرهای مختلف بپردازید و از طبیعت و دیدنی های کوش آداسی لذت ببرید.

منطقه بندرگاه

اگر به منطقه بندرگاهی کوش آداسی بروید، می توانید بسیاری از دیدنی های کوش آداسی را به تماشا بنشینید. این منطقه، منطقه قدیمی است که می توانید این قدمت را در قسمت جنوب غربی آن و خانه های چوبی که متعلق به قرن 19 هستند، ببینید. یکی از جاذبه های این منطقه، کاروانسرایی بوده که امروزه به یک هتل به نام هتل کلاب تبدیل شده است. این کاروانسرا را ازوک محمود پاشا در سال 1618 میلادی ساخته و بعد از آن نمای آن در سال 1960 میلادی بازسازی شد. در این منطقه بازاری نیز وجود دارد که می توانید برای خرید سوغاتی و اجناس دیگر به آن مراجعه کنید. از دیگر آثار تاریخی این منطقه، دیواره های دروازه قدیمی شهر در جنوب بوده که هنوز هم باقی مانده و دیدنی هستند.

دیدایما

یکی از معابد و مراکز مذهبی در کوش آداسی، دیدایما است که از زمان هلنیستی باقی مانده و آن را می توان در رده دوم بزرگترین معابد در کل جهان دانست. این معبد دارای ازرش و اهمیت بسیاری است. این اهمیت در دوران باستان بسیار بود و بعد از معبد دلفی در رده دوم قرار داشت. بعد از این دوران و در زمان حکومت کنستانتین بزرگ، آیین مسیحیت وارد کشور شد و به همین دلیل از اهمیت این معبد بسیار کاسته شد. این معبد دارای ستون های بلندی بوده که نمونه بسیار خوبی برای نشان دادن معبدها در یونان باستان به شمار می آید.

ساحل بانوان

در اطراف کوش آداسی یکی از سواحل بسیار محبوب در بین افراد بومی و گردشگران، ساحلی به نام ساحل بانوان است. این ساحل که یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی به حساب می آید، 2 کیلومتر از شهر فاصله دارد. در روزهای تعطیل و آخر هفته ها، این ساحل بسیار شلوغ و پرازدحام است، اما در روزهای عادی از میزان جمعیت کاسته شده، اما خالی نمی گردد. در این ساحل می توانید به تفریحات و ورزش های آبی و ساحلی بپردازید، در کنار آن کافه ها و رستوران هایی نیز در نظر گرفته شده اند.

روستای کیرازلی

اگر به محیط سنتی و روستایی علاقه داشته باشید، حتما به روستای کیرازلی در استان کوش آداسی بروید. خانه های این روستا سفید هستند و محیط آرامش بخش و زیبایی را پدید آوردند. این روستا مکان بسیار مناسبی است تا از شلوغی های شهر دور باشید و ساعاتی را در آرامش سپری کنید. این روستا مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و سنت مردم این منطقه است. شنبه ها در این شهر، بازاری از محصولات کشاورزی همین منطقه برپا می گردد که موقعیت مناسبی است تا بتوان محصولات طبیعی و ارگانیک را خریداری کرد. در این روستا باغاتی را می بینیم که پر از درختان انگور هستند و به زیبایی آن افزوده اند.

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31795

به "جاهای دیدنی کوش آداسی، منطقه ای زیبا در قلب ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی کوش آداسی، منطقه ای زیبا در قلب ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید