بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی است؟

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین زمان سفر به روسیه | Best Time To Travel In Russia

وقتی اسم روسیه می آید هنوز هم هستند کسانی که فکر نمایند که این کشور سرزمینی همواره سرد و برفی است که اکثر روزها در آن مردم با لباس های گرم و پشمی ظاهر می شوند و فقط روزهای کمی در سال شهروندان این کشور رنگ آفتاب را می بینند! صادقانه اگر حتی خیلی کم هم با این کشور آشنا باشید می دانید که این تصور کاملا غلط است و روسیه با این که در روزهای سرد سال کشوری واقعا سرد و یخی است اما در روزهای فصل های بهار و تابستان این کشور یکی از بهترین آب و هوا و مظاهر طبیعی در جهان را دارد که بی رودربایستی، ندیدن آن ها برای هر کسی حیف است. اما با تمام این ها به نظر شما بهترین زمان سفر به روسیه چه وقتی است؟ با این تفاصیل و با توجه به این سوال ما امروز می خواهیم یک بار برای همواره برای شما معین کنیم که بهترین زمان سفر به روسیه چه وقتی است و به صورت کلی فصل های مختلف در این کشور چگونه است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی است؟

برای این که به روسیه سفر کنید ضروری است تا در کنار این که بدانید بهترین زمان سفر به روسیه چه وقتی است، باید دیگر نکات ضروری و لازمی که در این سفر لازمتان می شود را بدانید. از آن رو ما به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب راهنمای سفر به روسیه را مطالعه بفرمایید.

آنالیز جغرافیا و اقلیم آب و هوایی روسیه

قبل از این که به صورت اختصاصی به آنالیز بهترین زمان سفر به روسیه بپردازیم ضروری است که درباره آب و هوای کلی و اقلیم جغرافیایی این کشور برای شما بیشتر صحبت نماییم.

از لحاظ جغرافیایی، کشور روسیه از آن دسته کشورهایی است که در دو قاره قرار گرفته است.

در واقع روسیه هم در اروپای شرقی و هم در آسیای شمالی (اوراسیا) قرار گرفته است. این کشور دارای وسعتی برابر با 17,075,400 کیلومتر مربع است و به همین خاطر هم لقب پهناورترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. بعد از روسیه، کانادا دومین کشور پهناور دنیا است.

روسیه با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس آرام شمالی، دریای بالتیک و دریای خزر مرز مشترک آبی دارد و از طرفی دیگر با 14 کشور اروپایی و آسیایی هم مرز زمینی دارد.

از لحاظ آب و هوایی نیز روسیه به این علت که در عرض بالای جغرافیایی قرار گرفته، بیشتر مناطقش کاملا سردسیر هستند و این مسئله بسیار بر روی پاسخ به سوال بهترین زمان سفر به روسیه چه وقتی است تاثیر می گذارد.

با این که تقریبا تمامی منابع جغرافیایی مکتوب درباره آب و هوای روسیه تاکید دارند که این کشور سردسیر است اما واقعیت این است که روسیه دارای آب و هوایی کاملا متغیر است.

در این کشور در برخی از قسمت ها آب و هوا کاملا خوب است اما ممکن است در همان زمان در نقطه دیگری از همین کشور مثل سیبری کاملا یخبندان باشد!

ولی به صورت کلی، متوسط دما در روسیه بین 37+ درجه سانتی گراد و در مقابل 37- درجه سانتی گراد است و همین نشان می دهد که اگر دوست دارید تا بلیط هواپیمای روسیه را بخرید و به دیدن این کشور بروید، انتخاب مقصدی مناسب از نظر آب و هوایی در روسیه و برررسی آب و هوای آن شهر در دوره ای خاص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو شناسایی فصل های مختلف و بهترین زمان سفر به روسیه برای شما اهمیت ویژه ای دارد.

در ادامه می خواهیم تا بهترین زمان سفر به روسیه را به تفکیک 4 فصل سال برای شما مورد آنالیز قرار دهیم.

توجه!

برای آنالیز بهترین زمان سفر به روسیه ما کل اقلیم آب و هوایی این کشور را در نظر می گیریم. در واقع یکی از راه هایی که می توان به این سوال پاسخ داد که بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی هست این است که هر شهری را در این کشور به صورت جداگانه مورد آنالیز قرار دهیم که در مطالب آینده حتما این کار را خواهیم کرد.

اگر مقصدی آرام و خلوت را می خواهید بهار روسیه را از دست ندهید!

اگر قصد نموده اید که بلیط هواپیما و رزرو هتل روسیه خود را برای فصل بهار انجام دهید، باید این را بدانید که در آستانه فصل بهار این کشور هنوز هم به نسبت فصل قبلش خلوت است و با هجوم مسافران و دنیاگردان مختلف روبرو نشده است.

در بیشتر نقاط روسیه مثل مسکو هزینه های سفر در این فصل به شدت پایین می آید و می توان گفت که بهار فصل مورد علاقه گردشگران برای سفر به روسیه نیست!

اگر برایتان دلیل این امر سوال شده است باید بگوییم که اول از همه این فکر را کاملا از خود دور کنید که این کشور در فصل بهار آب و هوای خوبی ندارد بلکه روسیه از لحاظ آب و هوایی در شرایط بسیار خوبی به سر می برد ولی به این خاطر که فستیوال ها و جشن های بسیار بسیار کمی در این فصل برگزار می شود اصولا توریست ها برای سفر به روسیه بهار را انتخاب نمی نمایند.

البته جشنی به نام ماسلنیتسا که در اوایل بهار است و یک هفته هم به طول می انجامد در این فصل برگزار می شود.

بهار در روسیه از اول مارس یعنی نیمه دوم اسفند شروع می شود و در 31 مه یعنی اواسط خرداد به خاتمه می رسد.

در نتیجه اگر می خواهید که در آب و هوایی متعادل و با هزینه هایی کم به روسیه سفر کنید، فصل بهار را انتخاب کنید.

فصل ایده آل گردشگران برای بازدید از روسیه، تابستان!

به صورت کلی در زمینه آنالیز بهترین زمان سفر به روسیه باید فصل تابستان را بهترین و ایده آل ترین زمان برای سفر به این کشور معرفی کرد.

البته در بیشتر کشورهای دنیا سفر در فصل تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار است و روسیه هم از این امر مستثنی نیست.

جالب است درباره سفر در فصل تابستان به این کشور این نکته را بدانید که روسیه ای که بالاتر گفتیم در فصل بهار بسیار خلوت است، تبدیل به مقصدی شلوغ و پر از برنامه های گشت و گذاری مختلف می شود.

شهرهای بزرگی مثل مسکو، سنت پترزبورگ، سارانسک، سوچی، کازان و بسیاری از دیگر شهرهای این کشور دارای آب و هوایی گرم و آفتابی می شوند و بنابراین گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می نمایند.

بهترین ماه های سال برای سفر به این کشور هم از نظر آب و هوایی و هم از نظر گردشگری بین ماه های جولای تا آگوست است و این ماه ها برابر هستند با ماه های تیر تا شهریور.

درجه دما در این فصل به 30 درجه سانتی گراد هم می رسد.

گرم ترین ماه تابستان، جولای یعنی ماه مرداد است.

در این فصل هر چه شهری که به عنوان مقصد خود انتخاب می کنید به امتداد دریای بالتیک نزدیک تر باشد، تعطیلاتی بسیار تابستانی تر را به طور مثال در شهر سوچی خواهید داشت.

درباره خودِ روس ها این مسئله جالب است که آن ها در فصل تابستان خود اگر امکانش را داشته باشند به خانه های تابستانی حومه شهر می روند و کلِ تابستان را در حومه شهری خود می گذرانند!

اما در کنار این آب و هوای آفتابی و مناسب باید این را در نظر بگیرید که در این فصل هزینه های سفر بالاتر می رود و در نتیجه باید بهاری بیشتری بابت سفر نسبت به فصل بهار بپردازید.

پاییز، فصلی کوتاه و تا حدودی خوش آب و هوا در روسیه!

در آنالیز فصل ها برای بهترین زمان سفر به روسیه به پاییز نارنجی و زیبا می رسیم.

درست است که پاییز روسیه خوش آب و هوا است اما اگر به صورت دقیق تر به روند جدول آب و هوایی در این فصل در اقلیم روسیه نگاه کنیم، در بیشتر شهرها آب و هوا کاملا غیر قابل پیش بینی است!

با این حال نمی توانیم از آب و هوای معمولی با درجه دمایی نه سرد و نه گرم در پاییز روسیه بگذریم.

در فصل پاییز هم مثل فصل بهار توریست های بسیار کمی به روسیه سفر می نمایند و به همین خاطر در این فصل هم هزینه های سفر به این کشور کم می شود.

درباره پاییزهای روسیه باید این را بدانید که معمولا این فصل زودتر از دیگر فصل ها به خاتمه می رسد.

بهترین ماه برای سفر در پاییز ماه سپتامبر که برابر با ماه شهریور اسات، می باشد.

علتش هم این است که در این ماه هم هزینه ها کم می شوند و هم داغی هوا جای خودش را خنکی می دهد.

یک ایده مالی سفر از نوع بک پکری در زمینه پرواز به روسیه در شرایط آب و هوایی خوب می خواهید؟

در ماه اکتبر که برابر با مهر ماه است و مخصوصا هفته های اول این ماه به روسیه سفر کنید. این پیشنهاد 3 دلیل اساسی دارد.

1- هوا در متعادل ترین دمای خودش قرار می گیرد. هر چه به سمت تمام شدن ماه می رویم دمای هوا به 0 درجه سانتیگراد نیز نزدیک تر می شود.

2- روسیه خلوت تر است.

3- هزینه های سفر به مقدار بسیار زیاد و چشمگیری کاهش پیدا می نمایند.

در انتهای ماه اکتبر و از اول نوامبر یعنی آبان و آذر دیگر دوره سرما در روسیه شروع می شود و هر لحظه امکان بارش برف در این کشور وجود دارد.

روسیه ای سرد و سفید پوش در فصل زمستان!

و اما می رسیم به فصل آخر یعنی فصل زمستان در روسیه!

یک زمستان واقعی را قطع به یقین باید در روسیه تجربه کرد. بارش بسیار برف و سوز هوا باعث می شود که مردم در این فصل به پوشیدن لباسی به غیر از کاپشن های گرم و کت های پشمی برای یک لحظه هم فکر ننمایند!

البته با تمام این اوصاف میزان این سرما بستگی به این امر دارد که در کجای روسیه قرار گرفته باشید.

به طور مثال: سنت پترزبورگ و مسکو برخی از روزها درجه حرارت دما به -20 درجه سانتیگراد هم می رسد. البته از این شهرها مناطق سردتری هم در روسیه مثل سیبری با درجه دمای -50 درجه هم وجود دارد.

سفر در زمستان به روسیه با دیگر مناطق دنیا کمی متفاوت تر است.

روزها در این فصل کوتاه تر هستند و هوا هم به شدت سرد هستند.

در شهرهایی مثل مسکو و سنت پترزبورگ نیز در این فصل هوا بسیار مرطوب تر می شود.

سفر در فصل زمستان به روسیه اما چند مزیت دارد!

اول از همه کاهش هزینه های سفر شما در این فصل است.

اگر در این فصل به هر کدام از شهرهای روسیه سفر کنید می توانید با هزینه ای متوسط هتلی را که در تابستان اصلا فکرتان هم به سمت رزرو آن برای اقامت نمی رفت را به راحتی و با امکانات و خدمات بالا رزرو نمایید.

درست است که در فصل زمستان باید لباس های زیاد و گرم بپوشید و از حس اشعه های آفتاب برای روی پوستتان خبری نیست اما در عوض می توانید به ورزشی همچون اسکی مخصوصا در دامنه ها و پیست های مخصوص بپردازید و کلی از آن لذت ببرید.

این را در نظر داشته باشید که جشن های بزرگ و باشکوهی همچون جشن کریسمس در فصل زمستان هستند.

بنابراین شما هر کجای روسیه که باشید می توانید به شادی بپردازید و در جشن ها و کارناوال های آن ها شرکت کنید.

حتی می توانید از تخفیفات بسیار زیاد و حراجی هایی که در آستانه این جشن بر روی کالاهای خود قائل می شوند نیز برخوردار شوید و خلاصه سفر خوبی به این کشور داشته باشید.

در انتهای مطلب بهترین زمان سفر به روسیه باید بگوییم که هر فصلی برای رفتن به این کشور پهناور و بزرگ مناسب است و شما باید به خود و ویژگی هایتان و از همه مهم تر انتظاراتی که در یک سفر دارید دقت نموده و با توجه به آن سفر کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31766

به "بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید